2015-08-18 14:34
Gmina Jastrząb otrzymała dofinansowanie na realizację zadania polegającego na odbiorze demontowanych płyt azbestowo – cementowych z terenu gminy, w ramach Programu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego”.
Gmina otrzymała dotację ze środków WFOŚiGW i NFOŚiGW w Warszawie co łącznie stanowiło 85 % kosztów zadania tj. 24 381,00 zł. Całkowita wartość zadania to: 28 683,55 zł. Pozostała część środków pochodziła z budżetu gminy Jastrząb. Mieszkańcom gminy, którzy złożyli wnioski o udział w ww. Programie umożliwiono w ten sposób bezpłatny odbiór płyt eternitowych. Usługę zrealizowała firma Tonsmeier Wschód Sp. z o.o. z Radomia. Dzięki realizacji zadania unieszkodliwiono ponad 90 ton wyrobów azbestowych.
Magdalena Bińkowska
Urząd Gminy w Jastrzębiu